tisdag 9 februari 2010

Vinterpromenad












Nåja, det lär inte bli någon promenad i dag. Det är en gråmulen dag och klockan är redan över halv tre. Jag hade hoppats att få en riktig bredbandsuppkoppling men det sket sig. Det blev som vanligt ett komiskt intetsägande samtal med Tele2:s supportavdelning. Jag hade beställt ett bredband på 100/10 mbit/s, men fått ett på 1/1, visar det sig på orderbekräftelsen. När jag ringer för att få detta ordnat svarar de att jag får återkomma i slutet av veckan. Jag svarar att jag fick detta besked redan för 14 dagar sen då jag ringde efter att ha fått min orderbekräftelse. Fick svaret att återkomma den 9/2, mitt preliminära leveransdatum. Så jag ringer i dag och då svarar de att ordern finns men måste först in i systemet. Jag undrar då om det inte räcker med att de får denna information från mig i dag, att jag dessutom kan skicka ett email för att konfirmera, dvs att jag vill ha ett riktigt bredband 100/10 mbit/s. Killen på support svarar att de måste ha en muntlig bekräftelse på det i slutet av veckan. Så där håller det på tills jag tröttnar och lägger på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar